Saturday, May 25, 2013

A Young Lonely Egyptian Wife..

Y


Expressions of love from a young lonely Egyptian wife..
 
Young Egyptian wives are more romantic, once their lives are steady and secured.. The Exodus of Egyptian husbands across the Arab world, searching for better earnings, had left behind millions of lonely young wives..
By nature, women are not cheaters, and much more faithful than men.. However, media had twisted the facts for more exotic revenues.. The fact that Egyptian culture is powerful and influential, due to complex factors of religion, geographies and exposures..
Romance often dies with economic and social pressures, which regretfully had publicize the Egypt with many awful phrases.. However, I can tell about the authentic Egypt more than the its natives.. I can sense their depth and shallowness too..
Maybe its the privileges of a foreigner..
 
Thanks to my sweet sister Afaf, for sharing.. or probably writing..!!


وحشتني قوي

عـــارف أكتر حاجة وحشتني فيك أيه.. خوفك عليا..
وحشني قوي إني أبقا عيانة.. وتقولي: مش هكلمك لغاية ما تاخدي الدوا..
أقولك أنت عارف إني عدوة الدوا ومش بحبه..

تقولي: وأنا مش هتكلم لغاية لما تاخدي الدوا..
وانتي وضميرك بس لو ضحكتي عليا وماخدتيش الدوا مش هكلمك تاني..

أقولك حاضر: وأقوم زي الشاطرة أخد الدوا اللي أنت حددته وأجي..
عشان خاطرك انت بس.. وعشان متحرمنيش منك..

وحشني كمان..
إنك لما بتكلمني او تشوفني أول حاجة تسألني عليها أنا..
وتعرف كل حاجة بالتفصيل..
ولو لقيت مشكلة .. لو لقتني مضايقة..

مترتاحش إلا لما تحل لي المشكلة وتعرف إيه مضايقني..

ومكنتش برتاح إلا معاك.. ومكنتش بخاف منك.. وبحكي لك كل حاجة حتى لو غلط..

وكنت بحبك لما تحسسني إني بنتك وإني مسئولة منك .. وتبقا خايف عليا..
عمري ما حسيت منك إنك أناني في حبك.. أو في أي حاجة تانية..
بالعكس.. كنت دايما بتدي كتير قوي.. ومش بتدور إنك تاخد..

وحشني كمان..
لما كنت بتبقا الستايلست بتاعي ... وتختار لي لبسي..
وتقول لي ده حلو فيكي وده مش حلو..

وترسم لي الـ 111 علامة التكشير الرسمية.. لما تلاقي حاجة مش عجبتك..
وانا استخبى على طول ومفكرش أجي جنبها حتى لو عاجباني ..
عشان أنت مش راضي عنها..

وحشني فيك..
إنك عمرك ما خيرتني بينك وبين أي حاجة ..
لانك عارف إنك كل حاجة وإنك مش ممكن تبقا في مقارنة مع حد أو حاجة..
وإني بفهمك من نظرة عين .. واللي مش عايزة مش بعمله..

وحشني..
إنك أكتر حد في الدنيا دي كلها كان بيعرف يضحكني ومن قلبي..

وحشني..
كل حاجة حسيتها معاك.. وملهاش طعم غير معاك ..
وكل حاجة حبيتها معاك وليك..

وحشني حبك.. وحشتني قوي..

No comments:

Post a Comment